tirsdag den 9. oktober 2012

Med Esthers tilladelse har jeg sakset lidt i et indlæg i hendes blog og lagt det her i skattekisten - jeg håber, fremgangsmåden forstås, for de fotos, der oprindeligt hørte til dette indlæg, er desværre forsvundet:

Jeg er ekspert i, at få forlagt alt det jeg skal bruge ved symaskinen, når jeg syr. Derfor har jeg lavet lommer til at have de mest nødvendige ting i, saksen, nåle, undertråd, målebånd, pen og andet. Nu hvor jeg har den kan jeg godt se, at den måtte gerne være større. Ligeså stor, som pladen på mit gamle skrivemaskinebord, som min symaskine står på. Det giver en god syhøjde til mig, fordi jeg ikke er så høj.
Jeg tog først 2 stykker stof på 55 x 43 A. (til under symaskinen), dernæst 2 stykker på 43 x 11 B. (bag lommen) og til sidst 2 stykker på 43 x 9 C. (til lommer).

Derefter strøg jeg ganske almindelig vlieseline på 1 stykke af hver størrelse A. B. C..

Lagde C. vrang mod vrang, tog en rulle gammel kantebånd og kantede lommens ene lange side. Lagde de 2 stk. A.  vrang mod vrang, tog de 2 stykker på B. og lagde ret mod ret, på de sammenlagte stykker A. så de rå kanter flugtede en af de korte side på A´s rå kanter, syede på med 3/4 cm sømrum, vippede B. ud, strøg og syede en stikning på sømrummet.

Placerer lommen C. på B. og syr kantebånd hele vejen rundt og du har en lomme til dine nødvendig ting, som skal være indenfor rækkevidde af symaskinen.
Jeg ved altid hvor jeg har mine ting ;-) )))
Esther

Ingen kommentarer:

Send en kommentar