tirsdag den 9. oktober 2012

Stak og skær

4 sofapuder til julegaver i teknikken “Stack’n Slash”.For jer, der ikke kender teknikken, kan jeg sige, at den er hurtig, nem og sjov at lave, og jeg har tidligere lavet dækkeservietter på samme måde.



Jeg har brugt 4 stykker stof og kun skåret en enkelt gang. Herefter har jeg byttet dem rundt og strøget dem på det helt tynde strygevlies. Til sidst har jeg lavet båndene og syet dem på samlingerne.
Nemt og enkelt!
Annelise
Her på dette links er anvist en metode til 6 forskellige stoffer:
http://home-and-garden.webshots.com/album/163101228bmasdx
Til stak og skær teknikken kan man godt nøjes med 4 stoffer. Man stakker skærer, bytter rundt på stofferne, syr sammen, stakker og skær igen, syr atter sammen, det kan gøres så mange gange man ønsker det, men det er bedst at begrænse sig til tre el. fire gange.
Skal det være rigtig sjovt, kan man sætte smalle strimler på 1 1/2 cm incl. sømrum ind i alle sømmene. Det har jeg lavet dækkeservietter i.
Bente Birk har lavet en bog med teknikken “Leg med patchwork”
Esther

Ingen kommentarer:

Send en kommentar